Predmetni učitelj za matematiko
Kaj delavec običajno dela:
- poučuje matematiko od šestega do devetega razreda osnovne šole;
- spremlja napredek učencev in izvaja pisna ter ustna ocenjevanja;
- sodeluje z ostalimi učitelji, svetovalno službo, razredniki, ravnateljem in starši;
- izvaja dodatni ali dopolnilni pouk z nadarjenimi ali učno šibkejšimi učenci, pripravlja jih na zaključni izpit iz matematike in na Vegovo tekmovanje;
- če je razrednik, skrbi za razred, ureja in vodi dokumentacijo, organizira govorilne ure in roditeljske sestanke, spremlja razred na ekskurzije in v primeru težav ustrezno posreduje;
- pri delu uporablja učni načrt in piše vsebinske in didaktične učne priprave;
- obiskuje strokovna izobraževanja in seminarje, srečanja, simpozije in konference.
Osebnostne lastnosti:
Učitelj matematike skrbi za svojo osebni in strokovni razvoj. Pri delu z učenci je odprt, komunikativen in razumevajoč ter pripravljen sprejemati nova spoznanja. Zna se vživljati v njihove potrebe in razume težave odraščanja. Zaradi dinamičnega dela ima sposobnost visoke koncentracije, prilaganja in učinkovitega odločanja. Trudi se, da je ozračje v razredu delavno, a hkrati sproščeno.
Pogoji dela:
Pri poučuevanju je izpostavljen infekcijskim obolenjem, obremenitvi glasilk in izgorelosti. Delo z mladostniki, starši in sodelavci pogosto pripelje do stresnih situacij, zato je pomembno poznavanje preventivnih ukrepov, kot so sprotno reševanje konfliktov, sposobnost učinkovite komunikacije in skrb za psihofizično kondicijo.
Delovni pripomočki:
Učitelj matematike pri svojem delu uporablja učni načrt in katalog znanj. Pomaga si z različnimi didaktičnimi sredstvi, računsko in geometrijsko tehnologijo, žepnim računalom, geometrijskim orodjem in računalnikom. Pri pouku so nepogrešljiva tudi sodobna avdiovizualna sredstva, učbeniki, priročniki z vajami, strokovne revije in literatura.
Dolžina izobraževanja znaša 9 let.
Perspektivnost je 99% v primerjavi z drugimi izobraževanji, kar pomeni, da je poklic zelo perspektiven
Znanja in kompetence:
- Zna pisati dnevne učne priprave in izdelati letni učni načrt.
- Ima smisel za komunikacijo in delo z otroki in mladostniki, pozna njihove potrebe, interese in težave v tem obdobju.
- Ima spretnosti vodenja in usmerjanja večje skupine otrok in mladostnikov.