Predmetni učitelj za računalništvo
Kaj delavec običajno dela:
- poučuje izbirni predmet računalništvo od sedmega do devetega razreda osnovne šole;
- vodi učni proces, spremlja napredek učencev ter izvaja pisna in ustna ocenjevanja;
- sodeluje z ostalimi učitelji, svetovalno službo, razredniki, ravnateljem in starši;
- izvaja individualni ali skupinski pouk z nadarjenimi ali učno šibkejšimi učenci, pripravlja jih na predstavitve (npr. festival Timko) in tekmovanja iz računalništva;
- če je razrednik, skrbi za razred, ureja in vodi dokumentacijo, organizira govorilne ure in roditeljske sestanke, spremlja razred na ekskurzije in v primeru težav ustrezno posreduje;
- pri delu uporablja učni načrt in piše vsebinske učne priprave;
- obiskuje strokovna izobraževanja in seminarje, srečanja, simpozije in konference.
Osebnostne lastnosti:
Učitelj računalništva skrbi za svojo osebni in strokovni razvoj. Pri delu z učenci je odprt, komunikativen in razumevajoč ter pripravljen sprejemati nova spoznanja. Zna se vživljati v njihove potrebe in razume težave odraščanja. Zaradi dinamičnega dela ima sposobnost visoke koncentracije, prilaganja in učinkovitega odločanja. Trudi se, da je ozračje v razredu delavno, a hkrati sproščeno.
Pogoji dela:
Ker pri svojem delu uporablja računalnike, je izpostavljen tveganjem pri delu s tehnologijo. Delo z mladostniki, starši in sodelavci pogosto pripelje do stresnih situacij, zato je pomembno poznavanje preventivnih ukrepov, kot so sprotno reševanje konfliktov, sposobnost učinkovite komunikacije in skrb za psihofizično kondicijo.
Delovni pripomočki:
Učitelj računalništva pri svojem delu uporablja računalnik, programe za delo z besedili in preglednicami, programe za risanje, elektronsko pošto in podobno. Pomaga si tudi z učbeniki, priročniki z vajami, strokovno literaturo in revijami ter sodobnimi avdiovizualnimi sredstvi.
Dolžina izobraževanja znaša 9 let.
Perspektivnost je 99% v primerjavi z drugimi izobraževanji, kar pomeni, da je poklic zelo perspektiven
Znanja in kompetence:
- Zna pisati dnevne učne priprave in izdelati letni učni načrt.
- Ima smisel za komunikacijo in delo z otroki in mladostniki, pozna njihove potrebe, interese in težave v tem obdobju.
- Ima spretnosti vodenja in usmerjanja večje skupine otrok in mladostnikov.