Predmetni učitelj za biologijo
Kaj delavec običajno dela:
- poučuje naravoslovje od 6. do 7. razreda in od 7. do 9. razreda biologijo;
- usmerja delo učencev, da prispeva k celostnemu razvoju učenčeve osebnosti in k razvoju njegove sposobnosti za spoznavanja narave in naravoslovja prek različnih oblik samostojnega dela, kot sta laboratorijsko in terensko delo;
- izvaja delo, ki obsega pouk in druge oblike organiziranega dela z učenci;
- svoje delo načrtuje v okviru letne tematske priprave na pouk, obenem pa doma za vsako uro posebej napiše učno pripravo;
- spremlja potek dela učencev, njihovo spretnost, odnos do dela, odgovornost in odnos do vsega živega;
- ustno in pisno ocenjuje učence,;
- izvaja individualno in skupinsko delo z nadarjenimi in učno šibkejšimi učenci;
- pripravlja učence na zunanje preverjanje, na nacionalni preizkus znanja;
- načrtuje, pripravlja in izvaja naravoslovne dni, vodi biološki krožek;
- sodeluje z učitelji drugih naravoslovnih predmetov, učitelji v kolektivu, razredniki, z ravnateljem, svetovalno službo in s starši na govorilnih urah in roditeljskih sestankih.
Osebnostne lastnosti:
Učitelj biologije naj bi nenehno skrbel za svojo osebnostno in strokovno rast. Učitelj naj bi bil samozavesten človek, ki obvlada in ima rad svoje strokovno področje in ki je obenem oseba, odprta za ljudi in njihove potrebe. S smislom za vzgajanje otrok, saj delo v šoli ni zgolj poučevanje. Za delo z učenci je potrebna sposobnost koncentracije oz. pozornosti in hitrega odločanja. Med dinamičnim delom v razredu, kjer se v enem trenutku dogaja veliko stvari, se je velikokrat treba hitro in učinkovito odzvati. Tudi zato naj bi bil učitelj odločna oseba, ki ve, kaj želi doseči s svojim delom in katere odlika je tudi potrpežljivost, saj pretirana vzkipljivost in neučakanost pedagoški proces samo ovirata. Učitelj biologije je občutljiv za odnos do narave in živega nasploh, tako v javnosti kot tudi v zasebnih okoliščinah.
Pogoji dela:
Pri delu v laboratoriju predmetni učitelj za biologijo poskrbi za varno delo, da se oboji, učitelj in učenci, izognejo morebitnim okužbam, nesrečam ter poškodbam pri eksperimentalnem delu. Poučevanje lahko pripelje do različnih stresnih in konfliktnih situacij, zato se je dobro o tem pogovarjati s kolegi ali s prijatelji. Učitelj je v stalnem stiku z ljudmi. Poučevanje poteka večinoma v dopoldanskem in zgodnjem popoldanskem času, in sicer v učilnici, laboratoriju in na terenu. Sestanki, govorilne ure, roditeljski sestanki in pedagoške konference potekajo v popoldanskem času.
Delovni pripomočki:
Učitelj največ zajema iz narave in življenja, poleg pouka v naravi vodi tudi laboratorijsko delo in vaje v učilnici. V kabinetu pripravlja vaje, terensko in laboratorijsko delo, hrani laboratorijske pripomočke in nevarne snovi v zaklenjenih omarah. Pri pouku uporablja sodobno tehnologijo za varno izvajanje laboratorijskih in terenskih del, računalnik in avdiovizualna sredstva, projektor, tablo, učbenike, priročnike z navodili za vaje, za laboratorijsko in terensko delo, leksikone in spremljajočo strokovno literaturo. Uporablja tudi videoposnetke, s katerimi lahko še nazorneje prikaže dogajanje v naravi in organizmih.
Dolžina izobraževanja znaša 9 let.
Perspektivnost je 99% v primerjavi z drugimi izobraževanji, kar pomeni, da je poklic zelo perspektiven
Znanja in kompetence:
- Zna spretno voditi in usmerjati skupine dijakov
- Zna pisati dnevne učne priprave in izdelati letni učni načrt.
- Zna izpeljati učno uro pouka naravoslovja ali biologije, pripraviti in voditi terenske vaje, biološki krožek.