Predmetni učitelj za kemijo
Kaj delavec običajno dela:
- poučuje kemijo v osmem in devetem razredu osnovne šole;
- načrtuje in izvaja pouk, ki vključuje tudi laboratorijske vaje in eksperimentalno delo;
- učence uči opazovanja in opisovanja pojavov, natančnega komuniciranja, primerjanja, posploševanja in napovedovanja;
- spremlja napredek učencev in izvaja pisna ter ustna ocenjevanja znanja snovi, ekperimentalnega dela in izdelkov;
- sodeluje z laborantom, učitelji naravoslovnih predmetov ter ostalimi učitelji, svetovalno službo, razredniki, ravnateljem in starši;
- izvaja dodatni ali dopolnilni pouk z nadarjenimi ali učno šibkejšimi učenci, pripravlja jih tekmovanja, sodeluje pri organizaciji naravoslovnih dni, taborov in šole v naravi;
- obiskuje strokovna izobraževanja in seminarje, srečanja, simpozije in konference.
Osebnostne lastnosti:
Učitelj kemije skrbi za svojo osebni in strokovni razvoj. Pri delu z učenci je odprt, komunikativen in razumevajoč ter pripravljen sprejemati nova spoznanja. Zna se vživljati v njihove potrebe in razume težave odraščanja. Zaradi dinamičnega dela ima sposobnost visoke koncentracije, prilaganja in učinkovitega odločanja. Je okoljsko ozaveščen in ima razvit pozitiven odnos do okolja in narave.
Pogoji dela:
Pri delu z nevarnimi kemikalijami in laboratorijskimi pripomočki je izpostavljen tveganjem za poškodbe. Da se temu izogne mora imeti ustrezno znanje o kemijski varnosti, uporabljati mora ustrezna zaščitna sredstva ter ustrezno skladiščiti ali odstranjevati nevarne snovi. V skladu z veljavno zakonodajo mora opraviti izpit iz varstva pri delu.
Delovni pripomočki:
Učitelj kemije pri svojem delu uporablja učni načrt. Pri načrtovanju si pomaga z učbeniki, delovnimi zvezki, priročniki, zbirkami vaj, leksikoni in drugo strokovno literaturo ter periodiko. Na voljo ima tudi avdiovizualna učna sredstva, računalnik, tiskalnik in LCD projektor. Pri izvedbi laboratorijskih vaj uporablja tudi laboratorijsko steklovino, aparature in kemikalije.
Dolžina izobraževanja znaša 9 let.
Perspektivnost je 99% v primerjavi z drugimi izobraževanji, kar pomeni, da je poklic zelo perspektiven
Znanja in kompetence:
- Zna pisati dnevne učne priprave in izdelati letni učni načrt.
- Ima smisel za komunikacijo in delo z otroki in mladostniki, pozna njihove potrebe, interese in težave v tem obdobju.
- Ima spretnosti vodenja in usmerjanja večje skupine otrok in mladostnikov.