Predmetni učitelj za zgodovino
Kaj delavec običajno dela:
- poučuje zgodovino od šestega do deveta razreda osnovne šole;
- posreduje znanje slovenske, evropske in svetovne zgodovine;
- vodi učni proces, spremlja napredek učencev ter izvaja pisna in ustna ocenjevanja;
- sodeluje z ostalimi učitelji, svetovalno službo, razredniki, ravnateljem in starši;
- izvaja pouk z nadarjenimi učenci in jih pripravlja na različna tekmovanja in raziskovalne naloge;
- sodeluje tudi pri pripravi šolskih proslav, vodi zgodovinski krožek in pripravlja ekskurzije;
- če je razrednik, skrbi za razred, ureja in vodi dokumentacijo, organizira govorilne ure in roditeljske sestanke, spremlja razred na ekskurzije in v primeru težav ustrezno posreduje;
- pri delu uporablja učni načrt in piše vsebinske učne priprave;
- obiskuje strokovna izobraževanja in seminarje, strokovna strečanja, simpozije in konference.
Osebnostne lastnosti:
Učitelj zgodovine je občutljiv na rabo slovenskega jezika, učence navaja na strpnost in argumentirano izražanje stališč. Skrb posveča tudi razvoju slovenske nacionalne identitete. Pri delu z učenci je odprt, komunikativen in razumevajoč ter pripravljen sprejemati nova spoznanja. Zna se vživljati v njihove potrebe in razume težave odraščanja. Zaradi dinamičnega dela ima sposobnost visoke koncentracije, prilaganja in učinkovitega odločanja. Trudi se, da je ozračje v razredu delavno, a hkrati sproščeno.
Pogoji dela:
Delo z mladostniki, starši in sodelavci pogosto pripelje do stresnih situacij, zato je pomembno poznavanje preventivnih ukrepov, kot so sprotno reševanje konfliktov, sposobnost učinkovite komunikacije in skrb za psihofizično kondicijo.
Delovni pripomočki:
Učitelj zgodovine pri svojem delu uporablja tablo in pisala, učbenike, priročnike z vajami, plakate z učno snovjo, računalnik in sodobna avdiovizualna sredstva.
Dolžina izobraževanja znaša 9 let.
Perspektivnost je 99% v primerjavi z drugimi izobraževanji, kar pomeni, da je poklic zelo perspektiven
Znanja in kompetence:
- Zna pisati dnevne učne priprave in izdelati letni učni načrt.
- Ima smisel za komunikacijo in delo z otroki in mladostniki, pozna njihove potrebe, interese in težave v tem obdobju.
- Ima spretnosti vodenja in usmerjanja večje skupine otrok in mladostnikov.
- Zna izpeljati učno uro zgodovine in usmerjati pri razvoju slovenske nacionalne identitete.