Srednješolski učitelj za kemijo
Kaj delavec običajno dela:
- usmerja dijake v samostojno, ustvarjalno mišljenje in presojanje ter jih vodi pri odkrivanju in raziskovanju filozofskih problemov
- spodbuja razmišljanje o temeljnih vprašanjih človeka, sveta, družbe in narave
- nadzira delo in disciplino dijakov, jih ustno in pisno ocenjuje, kar vključuje tudi sestavljanje in popravljanje pisnih testov
- sodeluje z drugimi učitelji v kolektivu, predvsem z razredniki dijakov, ravnateljem, svetovalno službo in starši
- izvaja individualno in skupinsko delo z nadarjenimi dijaki, pripravlja učence na tekmovanja
- pripravi letni učni načrt in dnevne učne priprave
- redno se strokovno izobražuje na seminarjih in v študijskih skupinah.
Osebnostne lastnosti:
Učitelj filozofije ima smisel za vzgojo mladostnikov, saj delo ni zgolj posredovanje znanja, ampak zahteva zanimanje za življenje in potrebe dijakov. Za delo je potrebna potrpežljivost, zbranost, pozornost in sposobnost hitrega odločanja. Dijake navaja na strpnost in argumentirano izražanje stališč, posebno skrb pa posveča tudi razvoju slovenske nacionalne identitete.
Pogoji dela:
Poučevanje je zaradi dela z učenci in težav v kolektivu včasih povezano tudi s stresnimi situacijami, zato mora morebitne nesporazume učitelj filozofije reševati strpno in preudarno.
Delovni pripomočki:
Učitelj filozofije pri svojem delu uporablja učbenike, priročnike z vajami, leksikone, avdiovizualna sredstva in računalnik.
Dolžina izobraževanja znaša 9 let.
Perspektivnost je 99% v primerjavi z drugimi izobraževanji, kar pomeni, da je poklic zelo perspektiven
Znanja in kompetence:
- Zna spretno voditi in usmerjati skupine dijakov.
- Zna pisati dnevne učne priprave in izdelati letni učni načrt.
- Zna izpeljati učno uro in učence voditi pri odkrivanju in raziskovanju filozofskih problemov.