Kadrovski menedžer
Kaj delavec običajno dela:
- izvaja postopke v zvezi z zaposlenimi, pogajanja, pogovore, pripravlja sklepe, pogodbe, analize, mnenja
- vodi evidence o kadrovski strukturi v podjetju
- pridobiva in razvršča nove delavce preko javnih razpisov v časopisju, na zavodu za zaposlovanje kot tudi iz notranjih virov. Pri tem se opira na sistemizacijo in opise delovnih mest ter potrebe delovnega procesa, predvsem pa skrbi za zakonsko ustreznost postopkov
- identificira zaposlene posameznike za vključitev v postopke razvoja
- odgovoren je za kadrovsko izobraževanje v podjetju; z zunanjimi partnerji organizira seminarje, tečaje in usposabljanja ob delu in na samem delovnem mestu
- pripravlja in izdaja sklepe o spremembah in določbah delovnega razmerja za vsakega delavca posebej
- seznanja delavce z delovno zakonodajo ter svetuje ter opozarja na določene obveznosti in pravice, ki izhajajo iz delovnega razmerja pri delodajalcu
- skrbi za obvezno delovno prakso dijakov in študentov ter za štipendiste
- preverja zadovoljstvo zaposlenih in organizacijska klimo, prav tako prispeva k boljši organizacijski klimi v podjetju.
Osebnostne lastnosti:
Kadrovik ima izražen interes za delo z ljudmi, pogodbami in analizami. S svojo komunikativnostjo, prilagodljivostjo in strpnostjo, logično-analitičnim mišljenjem, socialnim čutom, iznajdljivostjo in natančnostjo vpliva na kadrovsko strukturo podjetja. Kadrovski menedžerji so potrebni v vsaki organizaciji.
Pogoji dela:
Kadrovik dela v urejenem pisarniškem okolju. Delo je telesno manj zahtevno, večinoma poteka sede. Zaradi sedečega dela in dela z računalnikom je prisotna večja možnost za okvare hrbtenice in poslabšanje vida.
Delovni pripomočki:
Pri svojem delu uporablja osebni računalnik z urejevalnikom besedil in program za delo s preglednicami. Za poenostavitev dela in pripravo gradiv nekatera podjetja uvajajo kadrovsko-informacijski sistem (KIS). Kadrovik pri delu uporablja strokovna gradiva ter zakonodajo in pravilnike, ki so veljavni v ustanovi ali panogi.
Dolžina izobraževanja znaša 9 let.
Znanja in kompetence:
- Ima predpisano višjo strokovno, visoko strokovno ali univerzitetno izobrazbo družboslovne smeri kot npr. sociolog, organizator dela, pravnik, upravni delavec, psiholog.
- Pozna delovnopravno zakonodajo in zakonodajo in pravilnike, ki so veljavni v ustanovi ali panogi.
- Obvlada veščine vodenja sestankov, pogovorov in osnovne spretnosti pogajanja. Obvlada javno nastopanje in predstavitve podjetja.
- Ima smisel za delo z ljudmi in izražen socialni čut. Je prilagodljiv in strpen, je psihično uravnotežena oseba.