Posredovalec turističnih in prometnih informacij
Kaj delavec običajno dela:
- informira goste v turističnih in potovalnih agencijah o turistični ponudbi;
- informira ter prodaja turistične storitve, kot so prodaja sob, turističnih aranžmajev, menjava denarja, vodenje evidenc in druga opravila na področju poslovanja s strankami;
- sodeluje pri organizaciji potovanj in letovanj ter izvaja zahtevnejša administrativna dela s tega področja;
- v turističnih agencijah prodaja turistične storitve ter usklajuje prodajo storitev z drugimi agencijami, zbira in analizira podatke o turističnem trgu in pripravlja promocijsko gradivo;
- v turističnih uradih izvaja informacijsko dejavnost o kraju, recepcijsko službo za zasebne sobe in apartmaje, promovira krajevne znamenitosti in prodaja njihovo ponudbo;
- v turističnih pisarnah vodi statistične podatke o turizmu, analizira turistične storitve, pripravlja cilje turistične ponudbe kraja ali regije, spodbuja posamezne dejavnosti za vključevanje v turistično ponudbo ter načrtuje razvojne cilje turistične ponudbe kraja ali regije.
Osebnostne lastnosti:
Posredovalec turističnih in prometnih informacij ima čut za delo z ljudmi, smisel za red in osebno urejenost, obvlada pravilno in tekoče govorno izražanje ter ima smisel za oblikovanje pisnih prispevkov. Razgledan je na področju umetnosti, kulture, zgodovine in geografije ter pripravljen za delo ob nedeljah in praznikih, izmensko delo in delo na terenu.
Pogoji dela:
Posredovalec turističnih in prometnih informacij ima čut za delo z ljudmi, smisel za red in osebno urejenost, obvlada pravilno in tekoče govorno izražanje ter ima smisel za oblikovanje pisnih prispevkov. Razgledan je na področju umetnosti, kulture, zgodovine in geografije ter pripravljen za delo ob nedeljah in praznikih, izmensko delo in delo na terenu.
Delovni pripomočki:
Posredovalec turističnih in prometnih informacij uporablja pri delu računalnik, tiskalnik, fotokopirni stroj, telefon, blagajno, pisarniški in reklamni material ... Uporablja uradne liste, službene objave, zbirke predpisov, pogodbe, cenike, vozne rede, sporede prireditev in dogodkov, festivalov, material za informiranje (zemljevidi, prospekti, brošure ...).
Dolžina izobraževanja znaša 4 leta.
Perspektivnost je 33% v primerjavi z drugimi izobraževanji, kar pomeni, da je poklic manj perspektiven
Znanja in kompetence:
- Ima predpisano srednjo strokovno šolo ali gimnazijo.
- Ima osnovne agencijske spretnosti: pozna potovalne aranžmaje, turistično ponudbo, organizacijo potovanj in prevozov, spremljanje turistov, pripravo informacijskega gradiva in poslovanje z denarjem.
- Aktivno obvlada angleški, nemški ali italijanski jezik, pasivno obvlada še znanje dveh evropskih jezikov.
- Obvlada komunikacijske veščine, se pravilno in tekoče govorno izraža, vešč je animacije gostov, obiskovalcev.
- Obvlada delo z računalnikom.