Poštni uradnik pri okencu

Kaj delavec običajno dela:

  • prevzema, izdaja in odpravlja poštne pošiljke, pakete, telegrame;
  • opravlja blagajniške storitve;
  • prodaja znamke in druge izdelke;
  • v dopoldanski izmeni pripravi pošiljke in denar za dostavo, v popoldanski izmeni pa opravi obračun po vrnitvi pismonoš z dostave.

Osebnostne lastnosti:

Poštni uradnik mora biti pri delu z ljudmi natančen, komunikativen, pošten, vztrajen in skrben. Imeti mora smisel za red in osebno urejenost.

Pogoji dela:

Pri delu poštnega uradnika posebna zaščita ni potrebna, čeprav pri delu z denarjem previdnost ni nikoli odveč, prav tako osredotočenost. Delo poštnega uradnika poteka v zaprtem prostoru, delo je večinoma sedeče. Pomembna je sposobnost nošenja bremen in ročna spretnost.

Delovni pripomočki:

Poštni uslužbenec uporablja različne pripomočke: računalnik, na katerem izdaja račune, vnaša podatke za evidence, pripravlja obračune prejetih pisemskih pošiljk ..., elektronsko tehtnico, poštni žig in poštne listine, potrebne za poslovanje. Pri delu uporablja tehnološke predpise in druge pripomočke.

Prikaz let po zaključeni osnovni šoli, do največ 10 let izobraževanja.

Dolžina izobraževanja znaša 4 leta.

Ocena izhaja iz raziskave Poklicni barometer 2021 in se nanaša na poklicno skupino. Lok je obarvan v celoti, kadar se predvideva, da bo poklic v primanjkljaju, do dveh tretjin, kadar se predvideva ravnovesje med ponudbo in povpraševanjem in do prve tretjine, kadar se predvideva, da bo poklic v presežku.

Perspektivnost je 66% v primerjavi z drugimi izobraževanji, kar pomeni, da je poklic precej perspektiven

Znanja in kompetence:

  • Ima srednješolsko strokovno izobrazbo prometne ali ekonomske smeri.
  • Ima opravljen strokovni poštni izpit, če ima izobrazbo druge smeri.
  • Ima znanja s področja opravljanja storitev, ekonomije, psihologije prodaje, dela s strankami, gospodarskega poslovanja, poslovne informatike in varstva pri delu.
  • Obvlada komunikacijske veščine. Ima jasen govor, z lahkoto se izraža.
  • Je hiter in iznajdljiv, saj se je treba pri delu s strankami hitro znajti v različnih okoliščinah.
Izobraževalne institucije
Šole, ki izobražujejo za poklic:

Sorodni poklici: