Kadrovski referent
Kaj delavec običajno dela:
- referent pridobiva in razporeja kadre; svetuje delovodjem pri delu z ljudmi, izvaja zdravstveno in socialno varstvo, vodi različne evidence o zaposlenih in kadrovsko izobraževalni informacijski sistem;
- pripravlja in izdeluje kadrovska poročila in analize ter gradiva za različne uporabnike in ravni odločanja;
- organizira in spremlja izobraževalne projekte. Vodi prijave in posreduje informacije o izobraževanju, načrtuje in spremlja izobraževanja in stroške o izobraževanju;
Osebnostne lastnosti:
Biti mora nepristranski pa tudi samoiniciativen, saj sam usmerja postopke razgovorov s kandidati in že zaposlenimi. Obvezna lastnost kadrovskega referenta je, da zna poslušati in svetovati. Pomembno je, da ima visoko stopnjo čustvene inteligence, da je usmerjen k ljudem in da ima rad delo z ljudmi. Zna pravilno presojati o problemih, se dobro pisno in ustno izraža in je sposoben timskega dela. Kadrovski referent usklajuje različne interese, pri čemer mora spoštovati kadrovsko politiko podjetja in zakonodajo.
Pogoji dela:
Gre za pisarniško delo, z delom za računalnikom in za opravljanje kadrovskih razgovorov v pisarnah oziroma sejnih sobah, kar je povezano s prisilno držo in z morebitnimi težavami s hrbtenico. Delo je povezano s stalnim odločanjem, z opravljanjem razgovorov, torej z delom z ljudmi, praviloma v časovni stiski. Možne so bolezni, ki so posledice stresnega dela.
Delovni pripomočki:
Kadrovski referent uporablja računalnik, kjer ima shranjene podatke o že zaposlenih delavcih ter podatke o potencialnih kandidatih za zaposlitev. S pomočjo računalniških orodij pripravlja različne dopise, obvestila, poročila in gradiva. Včasih potrebuje tudi prevozno sredstvo, ko odide na izobraževanje, ali pri razgovoru z delavcem, ki je zaposlen na drugi lokaciji. Pomembno je, da ima primeren prostor, kjer lahko opravi razgovore z delavci oziroma s kandidati za zaposlitev.
Dolžina izobraževanja znaša 4 leta.
Perspektivnost je 66% v primerjavi z drugimi izobraževanji, kar pomeni, da je poklic precej perspektiven
Znanja in kompetence:
- Običajno ima srednjo ali višješolsko izobrazbo oziroma visokošolsko ali univerzitetno diplomo kadrovsko-organizacijske ali druge ustrezne smeri.
- Ima tudi andragoška znanja, zna komunicirati s strankami in reševati morebitne konflikte
- Potrebuje široko splošno znanje, poznavanje poslovanja, vsebine in postopkov dela zaposlenih ter poznavanje opisa del in nalog posameznih delovnih mest.